В България разнообразието на предлаганите коли е по-голямо от това на телевизорите. Но изоставаме от тенденцията в Европа и все още купуваме основно стари коли.
За возило отделяме предимно между 4 и 7 бона, но държим да е с добър външен вид, заяви пред Дарик председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.
Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.
"За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов. По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално", посочи Христов.
Той смята, че докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната.
"Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата", каза още Христов.
Статистиката също не е в наша полза. Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.
Какви марки предпочитаме?
Най-масовият автомобил у нас е от марката Volkswagen, като според данните по пътищата има близо половин милион такива автомобили. В тройката влизат още Opel и Mercedes.
Тези три марки са били най-предпочитаните и през последната година според регистрациите в КАТ.
Повишен интерес през последната година има към Audi и BMW.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Китайската централна банка увеличава златните си резерви за 13-и пореден месец
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
AI треската води до криза с доставките на чипове за памет
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Кадър на деня за 6 декември
Живко Тодоров към ПП-ДБ: Да отменим Коледа, за да запазим площада за вашия протест?
16-годишно момиче скочи от висок етаж на блок в Пловдив
Ванеса Филипова за мисията "доброволец": Трябва да си апатичен и отдаден
След 18 години без вода - Атанас Зафиров откри новия водопровод в Едрево
Десетки загинали при атака с дронове върху детска градина и болница в Судан
Бурно море и лошо време: Танкерът край Ахтопол остава блокиран
Леден вятър, но 1000 бяха там: ЦСКА поздрави феновете си + ВИДЕО
Гуардиола хвали френски младок след класиката
Салах изригна: Слот ме хвърли под автобуса! Вече нямам връзка с него
Веласкес обърна каруцата в Левски
Експерименти? Ясна е групата на Левски за Спартак
Мачовете по телевизията, днес 7 декември
Дневен хороскоп за 7 декември, неделя
Седмична нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
20 цитата на Габор Мате, с които да опознаем себе си
8 златни правила за плосък корем
Защо продължаваме да избираме сходен тип партньори в любовта
Таро карта за 7 декември, неделя
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран